بخش بنگاه من به مدیر یک بنگاه املاک، اجازه میدهد تا مشاوران بنگاه را به برنامه زونکن اضافه کند، برای هرکدام سطح دسترسی تعیین کند و به عملکرد آنها نظارت داشته باشد.
در این آموزش به طور کامل با بخش بنگاه من آشنا میشوید و به تمام سؤالهای احتمالی شما در مورد بنگاه من پاسخ خواهیمداد.
آنچه در این نوشته میخوانید:
- بنگاه من چیست؟
- در قسمت بنگاه من چه نقشهایی میتوانیم اضافه کنیم؟
- سطوح دسترسی برای کاربران بنگاه من
- چطور به قسمت بنگاه من کاربر جدید اضافه کنیم؟
- چطور حساب کاربر بنگاه من را ویرایش کنیم؟
- راه ورود به زونکن اشتراکی؟
- چطور یک کاربر را از بنگاه من حذف کنیم و اشتراک آن را منتقل کنیم؟
- چطور دسترسی کاربر به کمدها و زونکنها را ویرایش کنیم؟
- چطور دسترسی کاربر بنگاه من را از زونکن قطع کنیم؟
- درصورتیکه اشتراک یکساله کاربر بنگاه من تمام شد چه اتفاقی رخ میدهد؟
- چطور از عملکرد هر کاربر گزارش بگیریم؟
- چطور بفهمیم کاربر با چه دستگاههایی به بنگاه من متصل شده؟
بنگاه من چیست؟
یکی از ویژگیهای مهم برنامه زونکن است که در آن میتوانید چندین کاربر اضافه کنید، به هر کدام از آنها دسترسی خاصی بدهید و به عملکرد آنها نظارت داشته باشید.
هزینه اضافه کردن هر کاربر بنگاه من، سالانه ۱۰۰ هزار تومان است.
در قسمت بنگاه من چه نقشهایی میتوانیم اضافه کنیم؟
اولین نقش مدیر است؛ یعنی کسی که حساب زونکن را ایجاد میکند و کاربران را به بنگاه من اضافه میکند. مدیر به همه کاربران و فایلهایشان دسترسی دارد حتی اگر یک کاربر فایلی را غیرقابل نمایش کند.
نقشهایی که شما بهعنوان مدیر میتوانید به بنگاه من اضافه کنید عبارتاند از: معاون، منشی و مشاور.
معاون بنگاه: اختیارات معاون دقیقاً مانند مدیر است.
منشی و مشاور: منشی و مشاور بر اساس دسترسی که مدیر برایشان تعریف کرده می تواند در بنگاه من فعالیت کند.
منشی و مشاور:
- نمیتوانند کمد بسازند
- نمیتوانند به کمدها زونکن اضافه کنند
- به مدیریت بنگاه من دسترسی ندارند
- به مدیریت برچسبها دسترسی ندارند
- نمیتوانند از فایلها خروجی اکسل بگیرند
- به سطل آشغال زونکن دسترسی ندارند
سطوح دسترسی برای کاربران بنگاه من
ثبت فایل: با فعالکردن این گزینه، کاربر میتواند فایل ثبت کند.
ویرایش فایل: فعالکردن این گزینه به کاربر اجازه میدهد تا تمام فایلهای ثبت شده را ویرایش کند. (در صورتی که این گزینه غیر فعال باشد کاربر فقط می تواند فایل های خودش را ویرایش کند)
حذف فایل: فعالکردن این گزینه به کاربر اجازه میدهد تا فایل هارا حذف کند. (در صورتی که این گزینه غیر فعال باشد کاربر فقط می تواند فایل های خودش را حذف کند)
مشخصات تماس فایل: فعالکردن این گزینه به کاربر اجازه میدهد تا به تمام اطلاعات تماس فایلها مانند شمارهتلفن و آدرس دقیق، دسترسی داشته باشد.
دفترچه تلفن: تمام شمارهتلفنهای فایلها در دفترچه تلفن ذخیره میشوند و درصورتیکه برای یک کاربر این گزینه فعال باشد به دفترچه تلفن دسترسی دارد.
ورود با ویندوز، اندروید و آی او اس: سه گزینه هستند که در صورتی که هرکدام فعال باشند کاربر می تواند با آن دستگاه به زونکن متصل شود؛ مثلا اگر ورود با اندروید برای کاربر فعال باشد او می تواند با گوشی اندرویدی اش به حساب زونکن متصل شود.
ورود با یک دستگاه: با فعالکردن این گزینه، تعیین میکنید کاربر فقط با یک دستگاه به حساب شما وارد شود و نتواند از دستگاه دیگری ورود کند مگر اینکه شما این گزینه را غیرفعال کنید، یا از قسمت دستگاههای کاربر، دستگاه فعلی را برای او غیرفعال کنید.
چطور به قسمت بنگاه من کاربر جدید اضافه کنم؟
نکته: برای افزودن کاربر به بنگاه من، لازم است آن کاربر قبلا عضو زونکن باشد
از صفحه اصلی زونکن، بالای صفحه سمت راستْ روی منوی کشویی که در تصویر مشخص شده کلیک کنید.
گزینه بنگاه من را انتخاب کنید.
روی دکمه کاربر جدید کلیک کنید.
در این کادر ابتدا شماره همراه کاربر را وارد کنید سپس روی دکمه بگرد کلیک کنید (کاربری را میتوانید اضافه کنید که قبلاً عضو زونکن شده باشد)
چنانجه کاربری با این شماره در زونکن حساب کاربری داشته باشد، برای شما نمایش داده خواهد شد
روی دکمه اضافه به بنگاه من کلیک کنید.
در این صفحه از قسمت نوع کاربر، یک مورد را انتخاب کنید.
نقش معاون غیرقابل تغییر است اما میتوانید برای منشی و مشاور، برخی از گزینه هارا فعال یا غیرفعال کنید.
برای افزودن کاربر روی دکمه ثبت اطلاعات کلیک کنید.
در این پنجره کمدهایی که می خواهید کاربر به آن ها دسترسی داشته باشد را انتخاب کنید
و در این پنجره زونکنهایی که می خواهید کاربر به آن ها دسترسی داشته باشد را انتخاب کنید
این کاربر به لیست شما اضافه شد اما برای استفاده از حساب باید ۱۰۰ هزار تومان حق اشتراک سالانه پرداخت کنید.
درصورتیکه حساب شما این مقدار اعتبار را ندارد، باید حسابتان را شارژ کنید.
برای افزایش اعتبار، روی گزینه شارژ حساب کلیک کنید.
مبلغ را مشخص کنید سپس روی گزینه پرداخت کلیک کنید (با کلیک روی دکمه پرداخت به صفحه بانک هدایت می شوید و باید به رعایت نکته های ایمنی خرید امن در اینترنت توجه داشته باشید)
بعد از پرداخت اعتبار حساب شما افزایش مییابد.
برای تمدید اشتراک کاربر، از طریق مربع کنار آواتار آن را انتخاب کنید سپس در پایین صفحه سمت چپ، روی دکمه تمدید اشتراک کلیک کنید.
اگر این پیام را دیدید، حساب کاربر بنگاه من برای یکسال تمدید شده.
چطور کاربر بنگاه من را ویرایش کنیم؟
از قسمت بنگاه من روی کاربر مورد نظر کلیک کنید
گزینه ویرایش را انتخاب کنید.
در این صفحه می توانید نوع کاربر و دسترسی های کاربر را ویرایش کنید و در پایان روی دکمه اعمال تغییرات کلیک کنید.
راه ورودِ کاربر به زونکن اشتراکی
اگر کاربر بنگاه من هستید و روی دستگاه، زونکن را فعال دارید باید روی منو کشویی سمت راست کلیک کنید
روی آیکن آدمک که در تصویر مشخص شده کلیک کنید
در این صفحه می توانید حسابهای فعالتان را ببینید، روی دکمه ورود با حساب جدید کلیک کنید
شماره ای که با آن به بنگاه من اضافه شدید را وارد کرده سپس روی دکمه دریافت کد تایید کلیک کنید
کد فعال سازی به این شماره پیامک می شود، آن را وارد کنید.
در این قسمت حسابهای زونکنتان که به این شماره متصلاند را ببینید. (برای ورود به بنگاه من روی حساب مورد نظر کلیک کنید)
چطور حساب کاربر را از بنگاه من حذف کنیم و اشتراک آن را منتقل کنیم؟
هشدار: باید «کاربر دیگری در «بنگاه من» داشته باشید که اشتراکش منقضی شده باشد» تا بتوانید اشتراک کاربر حذف شده را به او منتقل کنید.
از قسمت بنگاه من روی کاربر مورد نظرتان کلیک کنید.
گزینه حذف را انتخاب کنید.
برای حذف کاربر روی دکمه آره مطمئنم کلیک کنید.
چنانچه قصد دارید اعتبار حساب این کاربر را به کاربر دیگری منتقل کنید در این صفحه روی دکمه آره مطمئنم کلیک کنید.
نکته: اگر کاربری ندارید که اعتبار اشتراکش به پایان رسیده باشد، نمی توانید اعتبار را منتقل کنید و در صورتی که روی دکمۀ «خیر فقط حذف شود» کلیک کنید، اشتراک کاربر از بین خواهد رفت
سپس کاربر مورد نظر که قرار است اعتبار اشتراک حساب به او منتقل شود را انتخاب کنید.
چطور دسترسی کاربر به کمدها و زونکنها را ویرایش کنیم؟
به دو روش می توانید این کار را انجام بدهید:
روش اول:
از قسمت بنگاه من روی کاربر مورد نظر کلیک کنید.
با کلیک روی گزینه دسترسی زونکن ها و دسترسی کمد ها می توانید تعیین کنید کاربر به چه کمد و زونکنی دسترسی داشته باشد.
کنار هر کمد یا زونکن تیک قرمز رنگ بود نشان دهنده این است که کاربر به آن دسترسی دارد ، می توانید تیک کنار نام هر کمد یا زونکن دسترسی کاربر به کمد یا زونکن مورد نظر را فعال یا غیر فعال کنید و در پایان روی دکمه اعمال تغییرات کلیک کنید.
روش دوم:
درصورتیکه از نسخه ویندوز استفاده میکنید، باید روی کمد یا زونکن موردنظر راست کلیک کنید، از بین گزینههای ظاهر شده، گزینه دسترسی کاربران را انتخاب کنید.
درصورتیکه با گوشی موبایل از زونکن استفاده میکنید باید یک ثانیه زونکن یا کمد موردنظر را لمس کنید تا گزینهها ظاهر شوند و گزینه دسترسی کاربران را انتخاب کنید.
در پنجره ظاهر شده لیست کاربران را می بینید، تا زمانی که تیک قرمزرنگ کنار نام هر کاربر باشد، یعنی او می تواند این کمد یا زونکن را ببیند.
برای مخفی کردن کمد باید این تیک را بردارید و در پایان روی گزینه اعمال تغییرات کلیک کنید.
چطور دسترسی کاربر بنگاه من را از زونکن قطع کنیم؟
از قسمت بنگاه من روی کاربر مورد نظر کلیک کنید.
از میان گزینههای ظاهر شده، گزینه تغییر وضعیت فعال/ غیرفعال را انتخاب کنید.
حالا میبینید که رنگ کاربر از آبی به قرمز تغییر کرد و دسترسی او از زونکن شما قطع میشود.
چنانچه قصد دارید مجدد این دسترسی را فعال کنید باید همین مراحل بالا را دوباره انجام دهید.
درصورتیکه اشتراک یکساله کاربر بنگاه من تمام شد چه اتفاقی رخ میدهد؟
در این صورت او نمیتواند وارد حساب «بنگاه من» بشود اما بعد از پرداخت حق اشتراک میتواند بهحساب خود دسترسی داشته باشد. در این مدت برای فایلهایی که ثبت کرده اتفاقی نمیافتد.
چطور از عملکرد هر کاربر گزارش بگیریم و فایلهای ثبتشدۀ کاربر را ببینیم؟
از قسمت بنگاه من روی کاربر مورد نظر کلیک کنید.
با کلیک روی گزینۀ گزارش کار می توانید گزارش کلی عملکرد این کاربر را ببینید
و با کلیک روی گزینۀ لیست فایل ها می توانید فایل های ثبتشدۀ این کاربر را ببینید
چطور بفهمیم کاربر با چه دستگاهی به بنگاه من متصل شده؟
از قسمت بنگاه من روی کاربر مورد نظر کلیک کنید.
گزینه دستگاهها را انتخاب کنید.
حالا می توانید ببینید کاربر با چه دستگاههایی به بنگاه من وارد شده.
برای اینکه حساب کاربر را از این دستگاه خارج کنید ، اگر از نسخه موبایل استفاده می کنید یک ثانیه انگشتتان را روی دستگاه نگهدارید.
و اگر از نسخه کامپیوتر استفاده می کنید روی دستگاه راست کلیک کنید.
اگر روی دکمه آره مطمئنم کلیک کنید، حساب کاربر بنگاه من از روی این دستگاه غیرفعال خواهد شد.