سؤالی که بسیاری از مدیران بنگاههای املاک از ما میپرسند این است که:
آیا میتوانم مشاوران بنگاهم را به برنامه زونکن اضافه کنم و بهصورت اشتراکی از زونکن استفاده کنیم؟ جواب بله است، قسمت بنگاه من برای همین کار طراحی شده.
بخش بنگاه من به مدیر یک بنگاه املاک، اجازه میدهد تا مشاوران بنگاه را به برنامه زونکن اضافه کند، برای هرکدام سطح دسترسی تعیین کند و به عملکرد آنها نظارت داشته باشد.
در ادامه این نوشته به طور کامل با بخش بنگاه من آشنا میشوید و به تمام سؤالهای احتمالی شما در مورد بنگاه من پاسخ میدهیم.
آنچه در این نوشته میخوانید:
- بنگاه من چیست؟
- در قسمت بنگاه من چه نقشهایی میتوانیم اضافه کنیم؟
- سطوح دسترسی برای کاربران بنگاه من
- چطور به قسمت بنگاه من کاربر جدید اضافه کنیم؟
- چطور کاربر بنگاه من میتواند وارد زونکن اشتراکی شود؟
- چطور یک کمد یا زونکن را برای کاربران بنگاه من مخفی کنیم؟
- چطور دسترسی کاربر بنگاه من را از زونکن قطع کنیم؟
- درصورتیکه کاربر بنگاه من، نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرد چهکار باید بکنیم؟
- درصورتیکه اشتراک یکساله کاربر بنگاه من تمام شد چه اتفاقی رخ میدهد؟
- چطور از عملکرد هر کاربر گزارش بگیریم؟
بنگاه من چیست؟
یکی از ویژگیهای مهم برنامه زونکن است که به صاحبان بنگاههای املاک اجازه می دهد کارکنان و مشاوران خود را به برنامه اضافه کرده، به عملکرد آنها نظارت کنند.
در بنگاه من میتوانید به هر تعداد که میخواهید کاربر اضافه کنید و دسترسی آنها را ویرایش کنید.
هزینه اضافه کردن هر کاربر بنگاه من، سالیانه 50 هزار تومان است.
در قسمت بنگاه من چه نقشهایی میتوانیم اضافه کنیم؟
اولین نقش مدیر است؛ یعنی کسی که حساب زونکن را ایجاد میکند و کاربران را به بنگاه من اضافه میکند. مدیر به همه کاربران و فایلهایشان دسترسی دارد حتی اگر یک کاربر فایلی را غیرقابل نمایش کند.
نقشهایی که شما بهعنوان مدیر میتوانید به بنگاه من اضافه کنید عبارتاند از: معاون، منشی و مشاور.
معاون بنگاه: معاون مانند مدیر آزادی عمل دارد و به مدیریت بنگاه من دسترسی دارد.
منشی: هر فایلی که منشی ثبت میکند، بقیه کاربران بنگاه من میتوانند جزئیات تماس آن را مشاهده کنند.
مشاور: مشاور بر اساس دسترسی که مدیر برایش تعریف کرده می تواند در بنگاه من فعالیت کند
منشی و مشاور:
- نمیتوانند کمد بسازند
- نمیتوانند به کمدها زونکن اضافه کنند
- به مدیریت بنگاه من دسترسی ندارند
- به مدیریت برچسبها دسترسی ندارند
- نمیتوانند از فایلها خروجی اکسل بگیرند
- به سطل آشغال زونکن دسترسی ندارند
سطوح دسترسی برای کاربران بنگاه من
ثبت فایل: فعالکردن این گزینه به کاربر اجازه میدهد تا فایل جدید ثبت کند.
ویرایش فایل: فعالکردن این گزینه به کاربر اجازه میدهد تا تمام فایلهای ثبت شده را ویرایش کند. (در صورتی که این گزینه غیر فعال باشد کاربر فقط می تواند فایل های خودش را ویرایش کند)
حذف فایل: فعالکردن این گزینه به کاربر اجازه میدهد تا فایل های ثبت شده را حذف کند. (در صورتی که این گزینه غیر فعال باشد کاربر فقط می تواند فایل های خودش را حذف کند)
مشخصات تماس فایل: فعالکردن این گزینه به کاربر اجازه میدهد تا به تمام اطلاعات تماس فایلها مانند شمارهتلفن و آدرس دقیق، دسترسی داشته باشد.
دفترچه تلفن: تمام شمارهتلفنهای فایلها در دفترچه تلفن ذخیره میشوند و درصورتیکه برای یک کاربر این گزینه فعال باشد به دفترچه تلفن دسترسی دارد.
چطور به قسمت بنگاه من کاربر جدید اضافه کنم؟
از صفحه اصلی زونکن، بالای صفحه سمت راست روی قسمت مشخص شده کلیک کنید (منوی کشویی سمت راست)
گزینه بنگاه من را انتخاب کنید
روی دکمه کاربر جدید کلیک کنید
اطلاعات کاربر جدید را وارد کنید (برای نام کاربری و کلمه عبور باید از حروف انگلیسی استفاده کنید و توجه داشته باشید که برای امنیت بیشتر کلمه عبور دشوار انتخاب کنید)
از قسمت نوع کاربر، یک مورد را انتخاب کنید، (در مورد میزان دسترسی هر نقش قبلاً توضیح دادیم)
روی دکمه ثبت اطلاعات کلیک کنید.
حالا باید حق اشتراک کاربر ثبت شده را پرداخت کنید. حق اشتراک سالیانه هر کاربر بنگاه من، 50 هزار تومان است و درصورتیکه حساب شما این مقدار اعتبار را ندارد، باید حسابتان را شارژ کنید.
برای افزایش اعتبار، روی گزینه شارژ حساب کلیک کنید
مبلغ را تعیین کنید و روی گزینه پرداخت کلیک کنید (با کلیک روی دکمه پرداخت به صفحه بانک هدایت می شوید و باید به رعایت نکته های ایمنی خرید امن در اینترنت توجه داشته باشید)
بعد از پرداخت اعتبار حساب شما افزایش مییابد.
از طریق مربع کنار لوگوی کاربر، آن کاربری که اضافه کردید را انتخاب کنید و روی دکمه تمدید اشتراک کلیک کنید (توجه داشته باشید که دقیقاً همان کاربر را انتخاب کرده باشید)
حالا حساب کاربر بنگاه من تأیید شده و با نام کاربری و کلمه عبور میتواند وارد زونکن اشتراکی شود.
چطور کاربر بنگاه من میتواند وارد زونکن اشتراکی شود؟
بسیاری از کاربران زونکن این سؤال را از ما میپرسند:
ما کاربر را به بنگاه من اضافه کردیم و اشتراک را هم پرداخت کردیم اما چرا وقتیکه کاربر با شماره همراه وارد برنامه میشود، وارد زونکن اشتراکی ما نمیشود؟
کاربران بنگاه من نباید با شمارهتلفن وارد شوند، آنها فقط میتوانند با نام کاربری و رمز عبور وارد برنامه شوند و برای این کار، از قسمت ورود به برنامه باید بخش «ورود با نام کاربری» را انتخاب کنند
و با نام کاربری و رمز عبوری که قبلاً تعیین کردید وارد شوند.
چطور یک کمد یا زونکن را برای کاربران بنگاه من مخفی کنیم؟
یکی از دغدغههایی که مدیران املاک دارند اینکه میخواهند بعضی کمدها یا فایلها را برای بقیه کاربران غیرقابل نمایش کنند. این امکان در زونکن وجود دارد و میتوانید به دو طریق زیر انجام بدهید:
درصورتیکه از نسخه ویندوز استفاده میکنید، باید روی کمد یا زونکنی که میخواهید از بقیه پنهان کنید، راست کلیک کنید، از بین گزینههای ظاهر شده، گزینه دسترسی کاربران را انتخاب کنید.
درصورتیکه با گوشی موبایل از زونکن استفاده میکنید باید یک ثانیه زونکن یا کمد موردنظر را لمس کنید تا گزینهها ظاهر شوند و گزینه دسترسی کاربران را انتخاب کنید.
در پنجره ظاهر شده لیست کاربران را می بینید، تا زمانی که تیک قرمزرنگ کنار هر کاربر باشد، یعنی او می تواند این کمد یا زونکن را ببیند، تیک هرکدام از کاربران را که بردارید، این کمد یا زونکن از دید او مخفی میشود و در پایان روی گزینه اعمال تغییرات کلیک کنید
فقط مدیر و معاون بنگاه می توانند کمد و زونکن ها را مخفی کنند
چطور دسترسی کاربر بنگاه من را از زونکن قطع کنیم؟
ممکن است به هر دلیلی بخواهید با یکی از مشاوران یا کارکنان بنگاهتان قطع همکاری کنید.
برای غیرفعالکردن حساب کاربری هرکدام از کاربران بنگاه من میتوانید طبق آموزش زیر پیش بروید.
به قسمت بنگاه من وارد شوید
مثلاً میخواهیم حساب کاربری علی سینایی را از قسمت بنگاه من قطع کنیم. روی کاربر کلیک کنید،
از میان گزینههای ظاهر شده، گزینه تغییر وضعیت فعال/ غیرفعال را انتخاب کنید،
حالا میبینید که رنگ کاربر علی سینایی از آبی به قرمز تغییر کرد و دسترسی او از زونکن قطع میشود و نمیتواند وارد حساب کاربری شود.
چنانچه قصد دارید مجدد این دسترسی را فعال کنید باید همین مراحل بالا را دوباره انجام دهید.
درصورتیکه کاربر بنگاه من، نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرد چهکار باید بکنیم؟
نگران نباشید، به قسمت بنگاه من وارد شوید
روی کاربری که نام کاربری یا کلمه عبورش را فراموش کرده کلیک کنید و ویرایش را بزنید. (مثلاً من علی سینایی را انتخاب میکنم)
در قسمت اطلاعات کاربر میتوانیم نام کاربری و رمز عبور را ببینیم، همچنین در صورت نیاز میتوانیم اینها را ویرایش کنیم.
درصورتیکه اشتراک یکساله کاربر بنگاه من تمام شد چه اتفاقی رخ میدهد؟
در این صورت او نمیتواند وارد حساب زونکن بشود اما بعد از پرداخت حق اشتراک میتواند بهحساب خود دسترسی داشته باشد. در این مدت برای فایلهایی که ثبت کرده اتفاقی نمیافتد.
چطور از عملکرد هر کاربر گزارش بگیریم؟
به قسمت بنگاه من وارد شوید
روی کاربری که میخواهید گزارش فایلهایش را داشته باشید کلیک کنید
از بین گزینهها، گزارش کار را انتخاب کنید
حالا شما می توانید گزارش فایل هایی که کاربرتان ثبت کرده را ببینید