چطور مانند مشاوران بزرگ املاک از زونکن استفاده کنیم؟ | 10 نکته مهم

آیا می‌دانید بزرگ‌ترین بنگاه‌های املاک چطور از زونکن استفاده می‌کنند؟

10 نکته در این نوشته ارائه کردیم که می‌توانید به کار ببندید و تجربه بهتری از کار با زونکن داشته باشید:

 

از قابلیت «بنگاه من» استفاده کنید

برای بنگاه‌های بزرگ املاک، مدیریت کارکنان و فایل‌های ملکی، یک معضل است. مثلاً شاید یک مدیر بخواهد یک کمد، زونکن یا فایل را از بقیه مخفی کند. «بنگاه من» راه‌حل این معضل‌ها است.

با استفاده از قابلیت «بنگاه من» می‌توانید مشاوران و دستیاران بنگاهتان را به برنامه اضافه کنید، برای آنها سطح دسترسی تعیین کنید و به عملکرد آنها نظارت داشته باشید.

البته صبر کنید! یک مورد مهم دیگر هم هست، مزیت دیگر «بنگاه من» در مورد حذف فایل‌ها است. حتماً می‌دانید که برای حذف فایل از دو مرحله باید عبور کنید: ۱- انتقال به سطل آشغال ۲- حذف فایل از سطل آشغال

زمانی که فایل‌ها را به سطل آشغال منتقل کردید، آن فایل قابل بازیابی است اما زمانی که فایل را از سطل آشغال حذف کردید امکان بازیابی وجود ندارد.

نکته مهم این است؛ کاربران «بنگاه من» یعنی منشی و مشاور به سطل آشغال زونکن دسترسی ندارند و نمی‌توانند یک فایل را برای همیشه از زونکنتان حذف کنند.

«بنگاه من» بابت حذف نشدن فایل‌ها توسط دستیارانتان، تا حدودی خیال شما را راحت می‌کند.

 

برای مشاهدۀ آموزش «بنگاه من» اینجا کلیک کنید

 

همه زونکن‌ها را توی یک کمد نگذارید

خیلی از کاربران زونکن کار خود را سخت می‌کنند؛ یعنی همه زونکن‌ها را توی یک کمد می‌گذارند که این کار باعث کند شدن برنامه، بی‌نظمی و دسترسی سخت‌تر به فایل‌ها می‌شود.

پیشنهاد ما این است که چند کمد بسازید و زونکن‌ها را به‌صورت مرتب دسته‌بندی کنید، تا برنامه زونکن کارایی بهتری برایتان داشته باشد.

 

موقعیت مکانی فایل‌ها را روی نقشه مشخص کنید

شما می‌توانید موقعیت مکانی (لوکیشن) هر فایل را روی نقشه نشانه‌گذاری کنید. این کار فواید مهمی دارد: اولاً شما می‌توانید به مشتری نشان بدهید آن ملک در چه منطقه‌ای قرار دارد، دوماً می‌توانید به او اصنافِ اطراف آن ملک را نشان بدهید، سوماً فاصله ملک با خیابان اصلی و ایستگاه وسایل نقلیه عمومی را به او نشان دهید.

 

از برچسب استفاده کنید

دسته‌بندی فایل‌ها اهمیت زیادی دارد، مخصوصاً زمانی که می‌خواهید خیلی سریع به آنها دسترسی داشته باشید. ممکن است بخواهید با یک شاخص، غیر از مواردی که در صفحه ثبت فایل هست، فایل‌هایتان را دسته‌بندی کنید. برای این کار می‌توانید از برچسب زونکن استفاده کنید. برچسب به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌هایتان را با پارامتر دلخواه در یک زونکن نگهداری کنید.

 

برای مشاهدۀ آموزش «برچسب» اینجا کلیک کنید

 

ارسال فایل‌ها به کانال تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی

اگر یک کانال تلگرام دارید و دنبال‌کنندگان این کانال، مشتری بنگاه شما هستند، زونکن به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های دلخواهتان را به این کانال ارسال کنید. می‌توانید زونکن را به کانال تلگرامتان وصل کنید و فایل‌ها را به کانال ارسال کنید. البته توجه داشته باشید زمانی که یک فایل را به کانال تلگرامی‌تان ارسال می‌کنید، فقط مشخصات آن ملک ارسال می‌شود و اطلاعات تماس مانند آدرس دقیق، نام صاحب ملک، شماره‌تلفن صاحب ملک و… ارسال نمی‌شود و از این بابت خیالتان راحت باشد همکارانتان نمی‌توانند فایل شما را کش بروند.

 

علاوه بر تلگرام، می‌توانید اطلاعات فایل را در هر شبکه اجتماعی دیگری به اشتراک بگذارید.

 

برای مشاهدۀ آموزش «ارسال فایل به شبکه‌های اجتماعی» اینجا کلیک کنید

 

همیشه زونکن را به‌روزرسانی کنید

برنامه زونکن برنامه‌ای پویاست و ویژگی‌های جدید به آن اضافه می‌شود بنابراین هرچند وقت یکبار به‌روزرسانی برای آن ارائه می‌شود. بهتر است کاربران زونکن برای استفاده بهتر از برنامه، همواره نسخه زونکن خود را به‌روزرسانی کنند.

 

برای مشاهده و دانلود آخرین نسخه برنامه زونکن اینجا کلیک کنید

 

اطلاعات ورود به «بنگاه من» را در دسترس افراد دیگر قرار ندهید

چنانچه کاربر «بنگاه من» هستید، برای ورود به زونکن باید با نام کاربری و رمز عبوری وارد شوید که قبلاً مدیر «بنگاه من» برای شما تعیین کرده. توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه نباید اطلاعات ورود به زونکن را در اختیار افراد دیگر قرار بدهید. دسترسی به این حساب فقط مختص شماست و چنانچه افراد دیگر وارد شوند امکان سو استفاده وجود دارد.

 

یادداشت بگذارید

یکی از قابلیت‌های کاربردی زونکن، امکان یادداشت‌گذاری است. در زونکن به دو روش می‌توانید یادداشت بنویسید:

 

  1. یادداشت روزانه که این یادداشت یادآور دارد.
  2. یادداشت مشاور که می‌توانید روی فایل‌ها ثبت کنید.

 

برای مشاهدۀ آموزش «یادداشت» اینجا کلیک کنید

 

غیرفعال‌کردن حساب کاربر «بنگاه من»

گاهی اوقات قطع همکاری، تنها راه موجود است. اگر با یکی از کارکنان بنگاهتان قطع همکاری کردید، برای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی، دراسرع‌وقت حساب کاربری او را در بنگاه من غیرفعال کنید.

 

برای مشاهدۀ آموزش «غیر فعال کردن حساب کاربر بنگاه من» اینجا کلیک کنید

 

با بنگاه‌های اطرافتان همکاری کنید

یک ویژگی جدید به زونکن اضافه کردیم و نام آن «آگهی همکاری» است. به مدد این ویژگی شما می‌توانید چند کار مهم را انجام بدهید: اولاً موقعیت مکانی بنگاهتان را روی نقشه مشخص کنید دوماً برخی از فایل‌هایتان را آگهی کنید تا همکاران اطراف آن‌ها را ببینند، سوماً بنگاه‌های اطرافتان که از زونکن استفاده می‌کنند را ببینید و آگهی‌هایشان را ببینید

 

برای مشاهدۀ آموزش «آگهی همکار» اینجا کلیک کنید